PRIMU CUNCURSU LITERARIU GIOVANILE “TZITADE DE THATHARI” a cura di Domitilla Mannu
Dae tempus meda su Prof. Nigola Tanda insistit a proe de sa promòvida de prèmios de literadura in limba sarda,su sou est unu cumbinchimentu chi punnat a fàghere a manera chi sas generassiones noas pratighent sa limba in modu fitianu, mirende a s’impreu de una limba culta e annoada e massimu a totu cun sa matessi dignidade de sas àteras. S’ispera de chie est impignadu in custa cumbata est propiu cussa, e in cust’àndala est incaminadu su traballu de s’Assotziu Culturale Pro no ismentigare, chi s’annu passadu at ammaniadu su I^ Cuncursu Literàriu Giovanile Tzitade de Tàtari, gia in su 2008 cun su Presidente Nino Fadda aiat promòvidu sa I^ Rassigna Literària Giovanile. Sa premiassione s’est fata su 19 de Nadale in su salone de sos Vigiles Urbanos de Tàtari, sa giuria fit cumpònnida dae Giuanne Fiore, Nino Fadda, Antonello Bazzu, Istevene Arru e Domitilla Mannu. Devimus torrare gratzias a sa Presidente sa Prof.ssa Mariantonia Fara chi nos at dadu sa possibilidade de publicare sas poesias, chi sunt finas imprentadas in unu libereddu contivizadu dae s’Assotziu.
MENZIONE D’ONORE A: “ SOS ISTEDDOS “ di Irene Ledda
Assoc. Culturale Elighes Uttiosos – Santu Lussurgiu
Motivazione
Dalla visione contemplativa del cielo stellato che nella notte inonda di luce il villaggio, scaturisce feconda e sconfinata fantasia che fa immaginare dietro le stelle un mondo di dolci e caramelle. Si tratta di un volo soave e delicato che la poetessa dispiega nel firmamento con tanta semplicità e purezza di cuore. L’armonia del verso completa un piccolo capolavoro che può diventare grande, se alimentato dall’esercitazione poetica continua e costante.
Lampiones pitticos e lughentes
in su chelu
appressan
sa idda
in sa notte.
Los abbaido,
ne esso a fora
in d’unu munnu de lughe.
Pentzo ca a segus de sas istellas
due siat unu munnu
de druches e caramellas.
LE STELLE
Piccoli fari luminosi
nel cielo
accolgono
il paese
nella notte.
Le guardo,
emergo
in un mondo di luce.
Penso che dietro le stelle
ci sia un mondo
di dolci e caramelle.
MENZIONE D’ONORE A: “ LA PUPPIA MEA “ di Pamela Sini – Classe 3^
Scuola primaria di Sedini
Motivazione
Con dovizia di particolari, sentimenti e comportamenti ci viene presentato l’idilliaco e virtuoso rapporto di una bambina con la propria bambola. Personificando il giocattolo con un’operazione di indubbio effetto affettivo, la protagonista intende surrogare la mancanza di un fratellino o sorellina. In fondo, dopo quello genitoriale, la bambola rappresenta il primo approccio sociale capace di vincere la solitudine. In stile recitativo, fa capire bene quanto sia importante una tale relazione evolutiva e primaria. E questo sforzo è da premiare anche in termini poetici.
LA PUPPIA MEA
No aggiu a nisciunu
Chi mi fozzia compagnia
Po chiltu aggiu una beddha puppia
Chi mi fazi da sureddha e mi consola.
Cun iddha eu zi bassu l’ora
La faeddhu e la vozzu giugà,
a volti, eu sogu la mamma e
iddha la figliola e
alzu li bozi po mi fa ilcultà.
Candu fozzu la maltra
Iddha è in ilcola
Iltazi attenta e no po mancu piulà.
fazi sempri solu lu ghi vogliu eu!
LA BAMBOLA MIA
In casa sono figlia unica
Non ho nessuno
Che mi faccia compagnia
Per questo ho una bella bambola
Che mi fa da sorella e mi consola.
Con lei io trascorro l’ora
Le parlo e la faccio giocare
A volte, io sono la mamma e
Lei la figlia e
Alzo le voci per farmi ascoltare.
Quando faccio la maestra
Lei è a scuola
Sta attenta e non può neanche pigolare.
Con lei io non litigo mai:
fa sempre tutto ciò che voglio io.
MENZIONE D’ONORE A: “ S’ISPIJU “ di Carlo Nuvole – Scuola Media n. 3
Via Monte Grappa – Sassari
Motivazione
Ecco la descrizione realistica dell’insostituibile funzione di quell’oggetto prezioso che è lo specchio. La capacità che esso ha di mettere a nudo pregi e difetti, umori e sensazioni, cade sotto la chiara consapevolezza del poeta che dimostra una maturità, forse, superiore all’età. Colpisce la profondità dei concetti e dei valori, proprio in quanto riferiti ad un ragazzo. L’incipiente passione per la poesia fa ben sperare nel progressivo miglioramento.
S’ispiju est unu bellu inventu
chi ti narat sa veridade
mancari non sies cuntentu.
Isse est abituadu, severu a zudigare.
Si ses allegru ti mustrat bellu,
si ses annutzadu feu ti bies
e tue no apretias sa sinzeridade.
Isse faulas non t’nde narat,
comente ses fatu ti lu dichiarat
e ti faghet arrennegare
si su difetu ti cheret mustrare.
Totu ti che ponet in contu,
nemmancu sa farfarutza
ti nde cheret iscontare.
Cara costat sa veridade
e, a mala gana, la deves atzetare
mancari, a bortas,
la cherfas refudare.
MENZIONE D’ONORE A: “ CHITERRA” di Marco Pistidda – Classe 1^ -B
Scuola Media – Thiesi
Motivazione
Simpatica rappresentazione dell’effetto chitarra, sotto forma di questionario a domanda e risposta del medesimo soggetto-poeta, a tratti ripetitivo. E le risposte sembrano talmente ovvie, scontate e banali, se non ci fosse stata una chiusura del componimento così bella e sentita da trasmettere vera “emozione”, sempre inesauribile. Poesia degna di nota per la sua originalità!
Sa chiterra ite faghet?
Sonat!
Ite faghet?
Sonat!
E sas cordas?
Trement!
E sas cordas?
Trement!
Sa manu manca
Premet,
istrisciat …….
sa mano dresta
carignat
sas cordas
ite faghet sa chiterra?
SonatI
Un emozione
Cantu durat?
Pro sempre!!
E no sensat mai.
MENZIONE D’ONORE A: “ TRISTESA “ di Ilaria Barracu – 2^ media
Assoc. Culturale Elighes Uttiosos – Santu Lussurgiu
Motivazione
Il componimento si apre con cinque versi formati da cinque verbi che sono delle vere e proprie sferzate. Già questo denota piena maturità e consapevolezza fuori dal comune. La poetessa si pone l’interrogativo sulle cause dei comportamenti incivili, offensivi e talvolta delinquenziali di certi giovani. E le risposte dubitative che ella offre sono verosimilmente giudiziose e appropriate, ma soprattutto pregne di profonda comprensione, lungi dal ricercare giustificazioni. Condivide, infine, la loro infelicità con tanta tristezza. Ecco un animo nobile! Buona stoffa, tutta da confezionare in termini poetici.
Furan,
segan,
imbruttan,
distruen,
offennen…
Puite?
Ite mancat a custos pitzinnos?
Forzis nemos los cheret bene;
forzis nemos los at educados,
forzis su babbu e sa mama non sun presentes,
forzis…. Non connoschen sa cuntentesa
e deo proo tanta tristesa!
TRISTEZZA
Rubano,
rompono,
imbrattano
distruggono
offendono…
Perché?
Cosa manca a certi ragazzi?
Forse nessuno li vuole bene,
forse nessuno li ha educati,
forse i genitori sono assenti
forse… non conoscono la gioia
ed io provo tanta tristezza!
MENZIONE D’ONORE A: “ UNA PITZINNA OE “ di Serena Maresu – 3^ media
Classe 3^ – B – Thiesi
Motivazione
Tratta un tema di estrema attualità: essere o apparire. La poetessa sostiene che, soltanto non dando fastidio ad alcuno e presentandosi esteriormente ordinata, avvenente e spiritosa, si è apprezzati dagli altri. Poco importa essere interiormente depositari di valori e di virtù. In quest’ultima categoria rientrano le ragazze destinate a soffrire di solitudine, come la poetessa che si vuole identificare con lo pseudonimo “sola”. Può essere una teoria valida? Troverà consolazione nella poesia costantemente esercitata?
Una pitzinna oe est
bella,
alta,
bene bestida,
s’abaidat in giru,
cun oju disincantadu,
su mundu no l’azuat,
li preguntat solu
de no essere pesante,
de essere una pantasima,
una chi no dat fastidiu
a babu e a mama e a niunu.
Una pitzinna oe
no at cumpanzas,
si contat solu
si cumparit a s’oju anzenu
bella,
ispiritosa,
cun pagas ideas bonas,
s’importante
no est
su chi pensas,
ma su chi cherent dae a tie.