Categoria : eventi culturali

PRIMU CUNCURSU LITERARIU GIOVANILE “TZITADE DE THATHARI” a cura di Domitilla Mannu

images-6Dae tempus meda su Prof. Nigola Tanda insistit a proe de sa promòvida de prèmios de literadura in limba sarda,su sou est unu cumbinchimentu chi punnat a fàghere a manera chi sas generassiones noas pratighent sa limba in modu fitianu, mirende a s’impreu de una limba culta e annoada e massimu a totu cun sa matessi dignidade de sas àteras. S’ispera de chie est impignadu in custa cumbata est propiu cussa, e in cust’àndala est incaminadu su traballu de s’Assotziu Culturale Pro no ismentigare, chi s’annu passadu at ammaniadu su I^ Cuncursu Literàriu Giovanile Tzitade de Tàtari, gia in su 2008 cun su Presidente Nino Fadda aiat promòvidu sa I^ Rassigna Literària Giovanile. Sa premiassione s’est fata su 19 de Nadale in su salone de sos Vigiles Urbanos de Tàtari, sa giuria fit cumpònnida dae Giuanne Fiore, Nino Fadda, Antonello Bazzu, Istevene Arru e Domitilla Mannu. Devimus torrare gratzias a sa Presidente sa Prof.ssa Mariantonia Fara chi nos at dadu sa possibilidade de publicare sas poesias, chi sunt finas imprentadas in unu libereddu contivizadu dae s’Assotziu.

MENZIONE D’ONORE A: “ SOS ISTEDDOS “ di Irene Ledda

Assoc. Culturale Elighes Uttiosos – Santu Lussurgiu

Motivazione

Dalla visione contemplativa del cielo stellato che nella notte inonda di luce il villaggio, scaturisce feconda e sconfinata fantasia che fa immaginare dietro le stelle un mondo di dolci e caramelle. Si tratta di un volo soave e delicato che la poetessa dispiega nel firmamento con tanta semplicità e purezza di cuore. L’armonia del verso completa un piccolo capolavoro che può diventare grande, se alimentato dall’esercitazione poetica continua e costante.

images-7SOS ISTEDDOS

Lampiones pitticos e lughentes

in su chelu

appressan

sa idda

in sa notte.

Los abbaido,

ne esso a fora

in d’unu munnu de lughe.

Pentzo ca a segus de sas istellas

due siat unu munnu

de druches e caramellas.

LE STELLE

Piccoli fari luminosi

nel cielo

accolgono

il paese

nella notte.

Le guardo,

emergo

in un mondo di luce.

Penso che dietro le stelle

ci sia un mondo

di dolci e caramelle.

MENZIONE D’ONORE A: “ LA PUPPIA MEA “ di Pamela Sini – Classe 3^

Scuola primaria di Sedini

Motivazione

Con dovizia di particolari, sentimenti e comportamenti ci viene presentato l’idilliaco e virtuoso rapporto di una bambina con la propria bambola. Personificando il giocattolo con un’operazione di indubbio effetto affettivo, la protagonista intende surrogare la mancanza di un fratellino o sorellina. In fondo, dopo quello genitoriale, la bambola rappresenta il primo approccio sociale capace di vincere la solitudine. In stile recitativo, fa capire bene quanto sia importante una tale relazione evolutiva e primaria. E questo sforzo è da premiare anche in termini poetici.

LA PUPPIA MEA

images-8In casa eu sogu figliola sola

No aggiu a nisciunu

Chi mi fozzia compagnia

Po chiltu aggiu una beddha puppia

Chi mi fazi da sureddha e mi consola.

Cun iddha eu zi bassu l’ora

La faeddhu e la vozzu giugà,

a volti, eu sogu la mamma e

iddha la figliola e

alzu li bozi po mi fa ilcultà.

Candu fozzu la maltra

Iddha è in ilcola

Iltazi attenta e no po mancu piulà.

images-9Cun iddha mai eu no mi breu:

fazi sempri solu lu ghi vogliu eu!

LA BAMBOLA MIA

In casa sono figlia unica

Non ho nessuno

Che mi faccia compagnia

Per questo ho una bella bambola

Che mi fa da sorella e mi consola.

Con lei io trascorro l’ora

Le parlo e la faccio giocare

A volte, io sono la mamma e

Lei la figlia e

Alzo le voci per farmi ascoltare.

Quando faccio la maestra

Lei è a scuola

Sta attenta e non può neanche pigolare.

Con lei io non litigo mai:

fa sempre tutto ciò che voglio io.

MENZIONE D’ONORE A: “ S’ISPIJU “ di Carlo Nuvole – Scuola Media n. 3

Via Monte Grappa – Sassari

Motivazione

Ecco la descrizione realistica dell’insostituibile funzione di quell’oggetto prezioso che è lo specchio. La capacità che esso ha di mettere a nudo pregi e difetti, umori e sensazioni, cade sotto la chiara consapevolezza del poeta che dimostra una maturità, forse, superiore all’età. Colpisce la profondità dei concetti e dei valori, proprio in quanto riferiti ad un ragazzo. L’incipiente passione per la poesia fa ben sperare nel progressivo miglioramento.

images-10S’ISPIJU

S’ispiju est unu bellu inventu

chi ti narat sa veridade

mancari non sies cuntentu.

Isse est abituadu, severu a zudigare.

Si ses allegru ti mustrat bellu,

si ses annutzadu feu ti bies

e tue no apretias sa sinzeridade.

Isse faulas non t’nde narat,

comente ses fatu ti lu dichiarat

e ti faghet arrennegare

si su difetu ti cheret mustrare.

Totu ti che ponet in contu,

nemmancu sa farfarutza

ti nde cheret iscontare.

Cara costat sa veridade

e, a mala gana, la deves atzetare

mancari, a bortas,

la cherfas refudare.

MENZIONE D’ONORE A: “ CHITERRA” di Marco Pistidda – Classe 1^ -B

Scuola Media – Thiesi

Motivazione

Simpatica rappresentazione dell’effetto chitarra, sotto forma di questionario a domanda e risposta del medesimo soggetto-poeta, a tratti ripetitivo. E le risposte sembrano talmente ovvie, scontate e banali, se non ci fosse stata una chiusura del componimento così bella e sentita da trasmettere vera “emozione”, sempre inesauribile. Poesia degna di nota per la sua originalità!

images-11CHITERRA

Sa chiterra ite faghet?

Sonat!

Ite faghet?

Sonat!

E sas cordas?

Trement!

E sas cordas?

Trement!

Sa manu manca

Premet,

istrisciat …….

sa mano dresta

carignat

sas cordas

ite faghet sa chiterra?

SonatI

Un emozione

Cantu durat?

Pro sempre!!

E no sensat mai.

MENZIONE D’ONORE A: “ TRISTESA “ di Ilaria Barracu – 2^ media

Assoc. Culturale Elighes Uttiosos – Santu Lussurgiu

Motivazione

Il componimento si apre con cinque versi formati da cinque verbi che sono delle vere e proprie sferzate. Già questo denota piena maturità e consapevolezza fuori dal comune. La poetessa si pone l’interrogativo sulle cause dei comportamenti incivili, offensivi e talvolta delinquenziali di certi giovani. E le risposte dubitative che ella offre sono verosimilmente giudiziose e appropriate, ma soprattutto pregne di profonda comprensione, lungi dal ricercare giustificazioni. Condivide, infine, la loro infelicità con tanta tristezza. Ecco un animo nobile! Buona stoffa, tutta da confezionare in termini poetici.

images-12TRISTESA

Furan,

segan,

imbruttan,

distruen,

offennen…

Puite?

Ite mancat a custos pitzinnos?

Forzis nemos los cheret bene;

forzis nemos los at educados,

forzis su babbu e sa mama non sun presentes,

forzis…. Non connoschen sa cuntentesa

e deo proo tanta tristesa!

TRISTEZZA

Rubano,

rompono,

imbrattano

distruggono

offendono…

Perché?

Cosa manca a certi ragazzi?

Forse nessuno li vuole bene,

forse nessuno li ha educati,

forse i genitori sono assenti

forse… non conoscono la gioia

ed io provo tanta tristezza!

MENZIONE D’ONORE A: “ UNA PITZINNA OE “ di Serena Maresu – 3^ media

Classe 3^ – B – Thiesi

Motivazione

Tratta un tema di estrema attualità: essere o apparire. La poetessa sostiene che, soltanto non dando fastidio ad alcuno e presentandosi esteriormente ordinata, avvenente e spiritosa, si è apprezzati dagli altri. Poco importa essere interiormente depositari di valori e di virtù. In quest’ultima categoria rientrano le ragazze destinate a soffrire di solitudine, come la poetessa che si vuole identificare con lo pseudonimo “sola”. Può essere una teoria valida? Troverà consolazione nella poesia costantemente esercitata?

images-13UNA PITZINNA OE

Una pitzinna oe est

bella,

alta,

bene bestida,

s’abaidat in giru,

cun oju disincantadu,

su mundu no l’azuat,

li preguntat solu

de no essere pesante,

de essere una pantasima,

una chi no dat fastidiu

a babu e a mama e a niunu.

Una pitzinna oe

no at cumpanzas,

si contat solu

si cumparit a s’oju anzenu

bella,

ispiritosa,

cun pagas ideas bonas,

s’importante

no est

su chi pensas,

ma su chi cherent dae a tie.

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